My Fingers Typing

my thoughts, my feeling, my words…..

sekadar persinggahan May 25, 2009

Filed under: Uncategorized — inan115 @ 5:27 pm

Lama rasanya saya tidak menulis apa-apa dalam blog saya ini..dek kesibukan rutin harian dan tugasan kerja yang sedikit membebankan tidak memberi saya ruang untuk terus menulis. Ketika ini saya masih dalam keadaan yang agak “fragile” setelah beberapa perkara buruk dan baik yang terjadi, sedih dan pedih, gembira dan suka dan pelbagai lagi bentuk perasaan yang tercorak dari pelbagai peristiwa yang dihadapi, ada saatnya saya merasa janggal pada apa yang berlaku, hatta, pada diri saya sendiri, sehingga saya merasa takut pada keadaan-keadaan tertentu tapi tidak kurang juga yang memberi saya pengajaran dan sinar baru kerana dapat melihat sesuatu perkara itu dari sudut berbeza, yang seterusnya menerbitkan keinsafan dalam diri, menyedarkan saya betapa berharganya nilai satu pengalaman. Mungkin apa yang berlaku terlalu pahit untuk di lembarkan menjadi cerita namun disebaliknya ia memberikan satu pengajaran agar saya belajar tentang erti  kehidupan yang di acu oleh kita tapi mengikut takdir Allah yang maha Esa, tiada siapa yang mampu menolak ketentuan, itu yang sahih, tapi kita ada kudrat untuk membuat perubahan, kalau itu niat kita.

Secara peribadi, sedikit pengajaran itu telah memberikan seribu pelajaran pada diri saya, jiwa saya dan hati saya agar tahu dan sedar hakikinya perjalanan hidup ini.

Semoga segala yang terbaik adalah kepada kita semua…

Advertisements
 

3 Responses to “sekadar persinggahan”

  1. Hamba Allah Yang Hina Says:

    Paparan kisah ini sgt menarik dibicarakan, tetapi amat pedih utk dirasakan. Namun, bagi saya keinsafan dan titisan airmata di dunia ini adalah penawar utk memadam panasnya api neraka diakhirat nanti. Orang yg dimaksudkan tdk perlu berkecil hati sebaliknya bangun dan bangkitlah menjadi manusia hebat disisi Allah. Pintu taubat sentiasa terbuka dan rahmat Allah sangat luas. Yakinlah pada janji Allah S.W.T. Firman Allah dlm Al-Quran: Katakanlah: “Hamba-hamba ku, yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya, dan sesungguhnya Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang”. (Surah Az-Zumar:53) Kepada abuya dlm kisah ini, musibah yang menimpa terhadap mu terlalu berat tapi ada hikmah di sebaliknya. Ya Allah Ya Tuhan Ku, yg selalu memenuhi keperluan manusia dan yg mengetahui segala yg tersembunyi, Anugerahkanlah kpd kami rahmat dari sisi Mu dan limpahkan ampunan yg nyata serta taubat yg benar yang tiada keraguan di dalamnya. amin.

    • dida80 Says:

      Salam,
      pembuka bicara ” seribu terima kasih atas pandangan & pendapat…nyata ianya memberi sejuta kesedaran & keinsafan dalam diri”
      apapun, terima kasih atas sokongan dan teruskan mengikuti blog ini….

  2. Hamba Allah Yang Hina Says:

    Dengan penuh hormat dan rendah dirinya. Kehadapan Allah yg maha baik yg menggerakkan tangan untuk menulis tentang org yang kerananya, Allah buatkan watak kisah ini kembali mempedulikan Tuhan.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s